Marketing szeptany a SEO

Marketing szeptany to rodzaj marketingu, którego zadaniem jest dotarcie do odpowiedniej liczby użytkowników z promocyjnymi treściami przez różnego rodzaju dyskusje prowadzone w Internecie. Celem jest prowokowanie rozmów o produkcie, usłudze lub marce; udział w dyskusji w taki sposób, by wywołać pozytywne opinie o marce. Ważne jest to by dyskusja na temat produktu wyglądała na naturalną, spontaniczną. To zadanie niełatwe, ale może wspomóc działania SEO.

W jaki sposób powinien być prowadzony marketing szeptany?

Marketing szeptany wyklucza nachalne posty i agresywne reklamy. Jeśli chcemy na forum założyć wątek „Jeśli szukasz usług X, to trafiłeś w dziesiątkę!”, to musimy wiedzieć, że zostaniemy uznani za spamerów a nasz wątek zostanie usunięty ze strony w zaledwie kilka minut. Co więc musimy robić, byśmy mogli prowadzić działania wpisujące się w definicję marketingu szeptanego? Jest kilka wytycznych: musimy mieć historię, która składa się z normalnych postów na konkretnym forum, wszystkie posty, które dodajemy muszą być na temat zgodny z forum, trzymać się zasady, że lepiej kontynuować niż zakładać nowe wątki, ograniczmy też liczbę linków (nie zamieszczajmy ich przy każdym wpisie), linkujmy to, czego dotyczy post, spróbujmy pomagać użytkownikom znaleźć odpowiedź na ich pytanie a nie sprzedawać produkt. Ile zapłacimy za taką usługę? Jeśli zlecamy napisanie 10 dobrych postów, które spełniają powyższe warunki, liczmy się z tym, że będziemy musieli zapłacić od 25 zł do 80 zł. Trzeba poświęcić trochę czasu, aby wybrać odpowiedniego „szeptacza”. Może się okazać, że usługa będzie wykonana mocno pobieżnie, bo np. szeptacz nie zna dobrze naszego produktu i pisze bzdury lub nie posługuje się w sposób poprawny językiem polskim.

Marketing szeptany- jak może pomóc w pozycjonowaniu?

Dodawanie wątków na forum na pewno nie może być podstawowym sposobem na pozyskiwanie linków. Marketing szeptany powinny raczej uzupełniać działania związane z pozyskiwaniem linków. Musimy jednak pamiętać o kilku zasadach. Np. lepiej linkować podstrony z artykułami niż strony www główne. Wątki z których linkujemy muszą być dobrze dobrane tematycznie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *